For å sjekke om alt i oppsettet er ok for at pasienter skal kunne bestille timer via Helsenorge så må dere gjøre slik oppskriften under sier.
Det første som må gjøres er å sjekke om DDFL/ Helsenorge oppsett til fastlegen er ok. Legger ved oppskrift under dersom du er usikker på hvor dette sjekkes.
Er du vikar/ hjelpepersonell følg denne oppskriften for å sjekke DDFL: https://hjelp.pridok.no/nb/articles/10627914-endre-i-ddfl-helsenorge-oppsett-til-leger-kollegaer
Er du selv eier av pasientliste følg denne oppskriften: https://hjelp.pridok.no/nb/articles/6973621-ddfl-endre-oppsett
Disse avhukingene i DDFL må stå for at timebestilling skal fungere på Helsenorge.
Videre er neste steg å sjekke at kalender oppsettet er ok.
Dersom fastlege har en vikar, så må kalender sjekkes over på vikaren til fastlegen også.
Du kan nå sjekke om K timene er tilgjenlig på Helsenorge ved å klikke deg inn på en ledig time i kalendere. Her vil du se at "tilgjenlig for pasienbestilling" vil være avhuket.
Når alt dette ligger korrekt skal timer være tilgjengelig for pasienter å bestille. Ofte så kan pasienter misforstå dersom fastlege har vikar. Ofte klikker de seg ikke videre på "vikar" tilgjenligheten for å booke time, sjekk alltid opp dette med en pasient om de påstår at de ikke får booket timer via Helsenorge.