Gå til hovedinnhold

DDFL oppsett forklaring

Oppdatert denne uken

Kommunikasjonstest – Må stå på

Timereservasjon – Pasienten får tilgang til online booking på K og Ø timer. Alle K- Ø – V – G timer varsles til helsenorge.

AvtaleAvbestilling – Skal ikke stå på (intet info)

Behandleroversikt – Denne må skrus på hvis fastlegen har vikarer satt opp som de ønsker skal være synlig på helsenorge.

E-kontakt- Denne skal skrus på for at innbyggere kan sende administrativ melding til kontoret.

Enveiskontakt- Ekontakt: Denne skal skurs på dersom du ikke ønsker at pasienter skal kunne svare på e-kontakter dere sender ut. Dialogen vil automatisk bli satt som engangskontakt.

Skjemainnsending: Skal ikke stå på (spesifisert for enkelt kunde)

Timeønske – Pasienten får mulighet for å sende inn spesialmelding om timeønske. Timeønske legger seg på flyttekøen til fastlegen og de som jobber på vegne av fastlegen.

Avtaleutsending – Skal ikke stå på (intet info)

Timebestilling – Denne skal stå på for at bestillingen skal være tilgjengelig på helsenorge

Ressursoversikt – Denne må skrus på hvis fastlegekontoret har felles kalendere som lab og vaksine som de ønsker at det er mulig å bestille fra helsenorge. Den må skrus på for alle fastlegene.

E-konsultasjon – Denne skal skrus på for at innbyggere kan sende medisinsk melding til kontoret.

Reseptfornyelse – Denne skal skrus på for at innbyggere kan reseptfornyelse


Slik ser ofte ett "normalt" Helsenorge oppsett ut😊

Svarte dette på spørsmålet?