Ved feilmelding om at "kjønn må fylles ut" i forbindelse med sysvakregistrering, så kommer feltet for kjønn kun opp dersom det ligger inne hjelpenummer på pas. Dersom det ligger inne d-nummer, er dette sannsynligvis feil slik at det må opprettes et hjelpenummer i stedet.
