Dersom kortet er godkjent av HELFO så må det krediteres hos HELFO før du kan ENDRE betalingsmåten.
Øverst i regningskortet kan du se om det er godkjent av HELFO:
2. Dersom kortet ikke er godkjent av HELFO så må det kanselleres og sette korrekt betalingsmåte.
Hvis kortet er godkjent av HELFO
Hent opp regningskortet du ønsker å endre betalingsmåte på.
Trykk på "Kreditèr".
Statusen i regningskortet endres til dette:
Når du/legen regningskortet står på sender inn neste behandlerkrav, vil regningskortet bli kreditert.
For å endre betalingsmåte på regningskortet, må du/dere vente til du/legen har fått tilbake behandleroppgjøret.Når det er kreditert hos HELFO, må dere kansellere pasientbetalingen via medipay.
Kansellere betaling
For å kansellere en betaling må regningskortet åpnes igjen. For å gjøre dette, trykk på "Endre".
Bekreft med "Ja". Regningskortet er nå åpent. Trykk deretter på "Betaling".
Trykk på "Kanseller betaling".
MERK: Pasienter kan nå se bort fra betalingen, uavhengig av om de har mottatt en faktura eller en betalingslenke til mobiltelefonen sin. Hvis pasienten allerede har betalt før betalingen kanselleres, vil de få tilbakebetalt beløpet i sin helhet fra Medipay.
Etter dette er gjort, setter du "kort" som betalingsmåte:
For å registrere kort/kontant/faktura som betalingsmåte, trykk på "Betaling".
Velg Kort, kontant eller faktura
Hvis kortet ikke er godkjent av HELFO
For å kansellere en betaling må regningskortet åpnes igjen. For å gjøre dette, trykk på "Endre".
Bekreft med "Ja". Regningskortet er nå åpent. Trykk deretter på "Betaling".
Trykk på "Kanseller betaling".
MERK: Pasienter kan nå se bort fra betalingen, uavhengig av om de har mottatt en faktura eller en betalingslenke til mobiltelefonen sin. Hvis pasienten allerede har betalt før betalingen kanselleres, vil de få tilbakebetalt beløpet i sin helhet fra Medipay.
Etter dette er gjort, setter du "kort" som betalingsmåte:
For å registrere kort/kontant/faktura som betalingsmåte, trykk på "Betaling".
Velg Kort, kontant eller faktura