Gå til hovedinnhold

Pasient har betalt med kort, men fått SMS

Oppdatert for over en måned siden


1. Øverst i regningskortet kan du se om det er godkjent av HELFO:

2. Dersom kortet ikke er godkjent av HELFO så må det kanselleres og sette korrekt betalingsmåte.

Hvis kortet er godkjent av HELFO

  • Hent opp regningskortet du ønsker å endre betalingsmåte på.

  • Start med å markere kortet for kreditering.

  • Klikk på rød "endre" knapp for å åpne regningskortet.

Kansellere betaling

  • For å kansellere en betaling må regningskortet åpnes igjen. For å gjøre dette, trykk på "Endre".

  • Bekreft med "Ja". Regningskortet er nå åpent. Trykk deretter på "Betaling".

  • Trykk på "Kanseller betaling".

MERK: Pasienter kan nå se bort fra betalingen, uavhengig av om de har mottatt en faktura eller en betalingslenke til mobiltelefonen sin. Hvis pasienten allerede har betalt før betalingen kanselleres, vil de få tilbakebetalt beløpet i sin helhet fra Medipay.

Etter dette er gjort, setter du "kort" som betalingsmåte:

  • For å registrere kort/kontant/faktura som betalingsmåte, trykk på "Betaling".

  • Velg Kort, kontant eller faktura

Hvis kortet ikke er godkjent av HELFO

  • For å kansellere en betaling må regningskortet åpnes igjen. For å gjøre dette, trykk på "Endre".

  • Bekreft med "Ja". Regningskortet er nå åpent. Trykk deretter på "Betaling".

  • Trykk på "Kanseller betaling".

MERK: Pasienter kan nå se bort fra betalingen, uavhengig av om de har mottatt en faktura eller en betalingslenke til mobiltelefonen sin. Hvis pasienten allerede har betalt før betalingen kanselleres, vil de få tilbakebetalt beløpet i sin helhet fra Medipay.

Etter dette er gjort, setter du "kort" som betalingsmåte:

  • For å registrere kort/kontant/faktura som betalingsmåte, trykk på "Betaling".

  • Velg Kort, kontant eller faktura

Svarte dette på spørsmålet?