Denne artikkelen er for avtalespesialister med anbudsavtale.
Det er veldig viktig at dere setter utsettelseskode og dato om en pasient ikke møter, ringer med beskjed om utsettelse eller om virksomheten utsetter av ulike årsaker. Dette er info NPR må ha og vi har nå støtte for dette.
To nye felter - Utsettelseskode og dato for planlagt konsultasjon.
Pridok EPJ har fått to nye felter i fanen konsultasjon og kontakt:
"Utsettelseskode" og "Dato for planlagt konsultasjon".
Disse feltene skal utfylles dersom pasienten-
1 -ikke møter til timen
2 -ringer på forhånd for å endre eller avlyse timen av ulike årsaker
3 -klinikken må utsette/avlyse timen
Dette er de kodene som ligger inne og som skal benyttes i feltet "Utsettelseskode":
I feltet "Dato for planlagt konsultasjon" skal opprinnelig dato for pasientens avtale settes inn.
Mulighet for opprettelse av maler
Du kan selv velge hvordan utformingen av malen skal være, om du ønsker å lage en mal for pasienter som ikke møter opp til timen og/eller når pasienten ringer på forhånd for utsettelse av timen.
Om det er slik at pasienten ringer på forhånd med info om utsettelse av timen eller lignende, må man allikevel opprette et regningskort, men det er kun informasjon i fanen 'Konsultasjon og kontakt' man trenger å fylle ut. Husk at det er spesielt viktig er at dere fyller ut de nye feltene!
For å opprette en mal slik at dere direkte kommer inn i fanen "Konsultasjon og kontakt", gjør dere slik:
1. Trykk på virksomhetsområde:
2. "Maler":
3. Velg først "Episode":
Trykk på grønt + tegn for å lage en ny mal - trykk deretter på "Konsultasjon og kontakt". Du vil da få den tomme malen opp på høyre side:
Gi malen din et navn, for eksempel "Ikke møtt" eller lignende.
Legg inn det du ønsker. Husk og legg inn utsettelseskode. Dere kan for eksempel velge den som er markert her:
Malen skal da se slik ut:
Nå skal episodemalen til en grønn knapp - konsultasjonsknapp.
Trykk på "Maler" igjen:
Velg "Konsultasjon":
Lag så en ny mal via det grønne + tegnet, Den tomme malen vil komme opp på høyre side.
Gi malen din et navn, huk av for "Vis i ny konsultasjon-bildet" OG "Vis Konsultasjon og kontakt", legg også til episodemalen slik som vist på bilde (3).
Da vil du få opp en grønn knapp som vist nedenfor. Når du trykker på denne kommer du direkte inn i "Konsultasjon og kontakt"-bildet.
Eneste du trenger å gjøre er å legge inn datoen på pasientens opprinnelige timeavtale/konsultasjon.













