Gå til hovedinnhold

DDAS: Opprette ekontakt og ekonsultasjon

Oppdatert denne uken

For å sende elektroniske meldinger over Helsenorge til pasientene kan du opprette en ekontakt eller ekonsultasjon. Meldingene må sendes på vegne av legen(e) som har Helsenorge oppsett.

Hent opp pasient, trykk på Legg til dokument og velg Ekontakt pasient via helsenorge.no eller Ekonsultasjon via helsenorge.no

Øverst i dokumentet varsles det om pasienten er digitalt aktiv eller ikke. Det varsles med blå bjelke Innbygger er aktive på Helsenorge.no

Et bilde som inneholder tekst, programvare, Operativsystem, Dataikon

KI-generert innhold kan være feil.

Dersom pasienten ikke er Helsenorge bruker varsles det med rød bjelke Innbygger er ikke aktiv på Helsenorge.no Innbygger er ikke liste pasient, kan ikke svare på meldingen

Et bilde som inneholder tekst, skjermbilde, programvare, Font

KI-generert innhold kan være feil.

Alle ekontakter er automatisk satt til Engangskontakt. Det betyr at pasienten ikke kan svare på meldingen, dere kan enkelt endre i feltet Type til Dialog med innbygger, da kan pasienten svare på meldingen.

Et bilde som inneholder tekst, skjermbilde, programvare, Nettside

KI-generert innhold kan være feil.

I deres oppsett kan vi skru på Enveiskontakt, da vil det ikke være mulig for pasienter å opprette kontakt med dere, det er kun dere som kan starte kontakten.

Dersom du velger Dialog med innbygger, så kan pasienten svare, selvom dere har på enveiskontakt.

Ekontakter kommer i innboksen. Sett hake i feltet Delegerte for å se ekontaktene.

Ekonsultasjoner kommer i innboksen til legen.

Svarte dette på spørsmålet?