Trykk på Min virksomhet.
Trykk på Journaler.
Trykk på Vis meny
Trykk på Slå sammen journaler
Søk etter og velg journalen du ønsker å beholde i feltet "Journal som skal beholdes".
Søk etter og velg journalen du ønsker å slette i feltet "Journal som skal slettes".
I feltet "Dokumenter" vises opplysninger om antallet resepter i hver journal (r:).
Hvis begge journalene har vært aktivt i bruk i en tidsperiode, kan det foreligge resepter i dem begge, slik vist i bildeeksempelet under.
En må derfor være oppmerksom på at når journalene slås sammen, kan det oppstå dobbeltføringer av resepter.
Det anbefales derfor å ta en legemiddelgjennomgang når pasienten kommer til sin timeavtale, slik at en får ryddet i reseptene.
Når ønskede journaler er lagt til, må du bestemme hvilke opplysninger som skal inkluderes i den journalen du ønsker å beholde.
Under "SLÅ SAMMEN INFORMASJON FASTE HELSEOPPLYSNINGER":
Sett hake i boksene ved informasjonen du ønsker å inkludere i journalen.
I bildeeksempelet nedenfor har vi valgt å sette hake i boksen "Mor til ett barn, datter". Vi har valgt å ikke sette hake i boksen "Mor til 2 barn, en sønn og en datter", da denne informasjonen ikke lenger er relevant. Informasjonen du har haket av for, vil legge seg i feltet "Familie/sosialt" i journalen du ønsker å beholde.
Det samme har vi gjort i boksen "Migrene -09. Malignt melanom -10. Korsbåndskade -16. Revmatoid artritt (RA) -17", da vi ønsker å beholde denne informasjonen i feltet "Tidligere sykdommer".
Under "SLÅ SAMMEN INFORMASJON PERSONLIGE OPPLYSNINGER":
Fortsett å sette hake i boksene med informasjon du ønsker å inkludere i den journalen du vil beholde.
Under "SLÅ SAMMEN":
Bekreft at du ønsker å slå sammen journalene ved å sette hake i boksen til venstre i bildet. MERK: Denne handlingen kan ikke angres. Journalene vil bli slått sammen permanent.
Trykk deretter på "Slå sammen".
Etter at du har trykket på "Slå sammen", vil det dukke opp en blå bjelke øverst i dokumentet med beskjed om at journalene er slått sammen.